pedia-learning

ورود

رمز را فراموش کرده‌اید؟

عضویت

عضویت
CarXR Forum
وب سایت تخصصی و مرجع تیونینگ علمی خودرو

برای دسترسی کامل به همه بخش های انجمن، ارسال مطلب و شرکت در بحث ها، لازم است عضو انجمن شوید. جهت عضویت، لطفا اینجا کلیک کنید.

ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع:
  • 2 رای - 3 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
new project! b3 16v japan 84hp + TURBO
11-14-2013, 09:52 PM (آخرین تغییر در این ارسال: 11-14-2013 10:22 PM توسط M3HD! HB.)
ارسال: #1
new project! b3 16v japan 84hp + TURBO
سلام به اساتید

توضیحات اولیه:
این موتور به سختی پیدا میشه بخصوص انژکتورش
موتور ژاپنیه و هنوز فیلتر روغن فابریک ژاپنیش رو دارم
شباهت ظاهری زیادی با B5 16v داره
مشخصاتش اینه:
[تصویر: x73emnx8896qj66sptdyz.png]

اینم کد موتور که البته شمارش رو تو عکس حذف کردم

[تصویر: xdlqck0pan1svqx78gdu7.jpg]

این لینک پروژه قبلی هست که تاریخ شروعش 20 خرداد 1390 بود و در 20 خرداد 1391 عاقبت بخیر شد
http://www.tt.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=74&t=58823
خوندنش ضرر نداره
و در انتهای تاپیک قبلی اینو اضافه میکنم که بدلیل استفاده از واشر نامرغوب مسی بوست میرفت تو کارتل و روغن میزد بیرون که
آخرین بار با واشر فابریک تو دور 6000 چند ثانیه چراغ روغن روشن موند و میل لنگ به ملکوت پیوست
پروژه جدید هم دقیقا با هدف خرید میل لنگ کارش به اینجا رسید که در ادامه عرض میکنم


پروژه فعلی هم از 21 خرداد 1391 (طبق تاریخ عکسها) استارتش زده شد و اواخر مرداد 1391 کارای اساسی تموم شد
البته توضیح اینکه بنا به دلایلی وقت نمیزاشتم رو ماشین و اگه دقیق بگم تایم مفیدی که براش صرف شد
کلا کمتر از 1 ماه شد و در تاریخ 1 مهر 1391 موتور رفت رو ماشین و تا امروز حتی یک پیچش باز نشده
نزدیک 60.000 کیلومتر هم باهاش رفتم و کلا 3 بار روغن و فیلترش عوض شده Tongue

میخواستم این عکس رو نذارم ولی ...
این موتوریه که رو ماشینه البته روز اول تو جایی که ازش خریدم

[تصویر: x2vjpdzwh1l7zbnulmuto.jpg]

[تصویر: xi66p46bkfkgsfrtc9pr.jpg]

موتور باز شد و حسابی تمیز شد و دوباره با لوازم خودش جمع شد
حتی یاتاقانها و رینگهاشم عوض نکردم

[تصویر: xaqo9cqm3i0r6va35az.jpg]

[تصویر: xqjkg1p4dxsso95f2xll.jpg]

[تصویر: x8x6uk5z9bpu02thr7rj.jpg]

[تصویر: x680b7a7fb3fowkkzhkw4.jpg]

اینم سه مدل پیستون B3
سمت راستی پیستون همین پرایدای 8 سوپاپ خودمونه
وسطی مال 16 سوپاپ انژکتوره (همین موتور)
سمت چپی مال 16 سوپاپ کاربراته

[تصویر: xmzopzirw4a4xfawwf1mz.jpg]




نکته شماره یک که توضیحاتش تو تاپیک قبلی هست
مجموعه پیستون و شاتون و گژنپین و رینگ و یاتاقان هر سیلندر
دقیقا با بقیه سیلندرها با دقت 0.1 گرم هم وزن شد
که بخاطر کیفیت ساخت عالی زیاد کار نبرد

نکته شماره دو
لبه تمام یاتاقانها دقیقا روبروی هم ثابت و میزون شد
تو حالت عادی همیشه یاتاقانها روبروی هم نمیشینن باید امتحان کنید تا متوجه بشید

[تصویر: x76lhvam4mb9x2yjctli9.jpg]

[تصویر: xpnhqysdvvlka6d68ej.jpg]

اینم واشر سرسیلندر مسی 2.84mm و واشر فابریک

[تصویر: xcyodmw21rj4pqj780g4.jpg]

واشر قبل از کف تراشی:

[تصویر: xlvw6jeeofzetkz8xvb7m.jpg]

واشر بعد از کف تراشی:

[تصویر: xhvr3abyno6h2xo8xlvv0.jpg]

واما سر سیلندر:

[تصویر: xwd2qy81y66g860gn7gt3.jpg]

[تصویر: xp05xbhyy68fjk2vvb0ar.jpg]

سرسیلندر 16 سوپاپ در کنار سرسیلندر فابریک 8 سوپاپ

[تصویر: xc0jxidix1p3gckvusb5.jpg]

[تصویر: xlka32wm0k3wtd3tvd8sv.jpg]

[تصویر: xi34wz2ihknsaa7ia01af.jpg]
نکته شماره 3 که البته فابریک خود موتور بود

[تصویر: xsli3rsj2x27uk9r591m.jpg]

و اما هدرز که جنسش استیل 304 هست البته با انواع رایج (صنایع شیر) فرق داره
براق نیست و گوشتش زیاده
اول میخواستم اینو بسازم ولی...

[تصویر: xybdicq2os4u5lf9kvrg.jpg]

اینو ساختم: (البته اصل کار رو دوتن از دوستان کردن یکیش مصطفی خلف نژاد بود که وقتی به جایی رسیدیم که هیچکس نمیتونست جوش بده واقعا کولاک کرد مثل همیشه
ینفر دیگه هم هست که کمک بسیار زیادی کرد فعلا اسمشو نمیارم که براش مشکل ساز نشه جناب ف.خ)

[تصویر: xw3iebbphhkj98uhl1e1.jpg]

[تصویر: xxcfz7rwi5ma4ygbf8r7q.jpg]

[تصویر: xmn5q6iptfy5yjgyhxrx4.jpg]

[تصویر: xpu8yr77m3k8kvgw2nloy.jpg]

[تصویر: xin9udzf7shxm7j14xi.jpg]

[تصویر: xtiw8mxn7dovcs08jjri.jpg]


و اما مراحل تبدیل صفحه کلاچ 206 تیپ 5 به پراید:

تراش هزار خار صفحه 206 و تبدیل به هزار خار پراید

[تصویر: xzp1b6e71vj8y3z5lb6.jpg]

تراش فلایویل پراید برای دیسک 206 تیپ 5

[تصویر: x04ey8c2wsw6fezgx0v73.jpg]

[تصویر: xj7noc20d7vw3jamt07fj.jpg]

صفحه پراید و تیپ 5

[تصویر: x79xxiaela3ej65nybbv.jpg]

طی محاسبات دوست خوبم جناب ظهیر الاسلام مشخص شد حداقل 36% تحمل گشتاور و... بیشتر میشه به نسبت صفحه فابریک با بهترین جنس

[تصویر: xk4zey8nc2tlfiif37854.jpg]

تراش گیربکس در راستای این عملیات

[تصویر: xdie59glufphhc6pokr6i.jpg]

بلبرینگ 206 تیپ 5 روی گیربکس پراید
اگر با بلبرینگ پراید بسته بشه سریع فنرای دیسک بر باد میره

[تصویر: x8mij6th19cblvcisjxr.jpg]

وزن فلایویل و تشکیلات فابریک 9.900
وزن فلایویل با تشکیلات تیپ 5 9.600 (بعد از تراش)
فلایویل بعد از این عملیات مجددا بالانس شد

این داستان ادامه دارد...
همینجا از برادران خلف نژاد سپاسگذاری میکنم که میشه گفت 90% معلوماتم رو از این دوستان دارم Big Grin

روی لینک پروژه قبلی کلیک نکنید copy paste کنید لینکش رو یا روی این کلیک کنید:

http://tt.tuningtalk.com/forum/viewtopic...74&t=58823
نقل قول این ارسال در پاسخ
11-15-2013, 08:36 PM (آخرین تغییر در این ارسال: 11-15-2013 08:41 PM توسط M3HD! HB.)
ارسال: #2
RE: new project! b3 16v japan 84hp + TURBO
اینم عکسای قبل و بعد گیربکس که مال پروژه قبلی بود

[تصویر: xw7g96ffmauv49n0xginf.jpg]
رنگ الکترو استاتیک (کوره ای)
[تصویر: xm681f0uiav6tvnxiyda6.jpg]

پیچ سرسیلندر ARP

[تصویر: xfm3sroeic5fhg59leug.jpg]

اینم زمانی که موتور رفت رو ماشین البته الان درسوپاپ و منیفولد هوا بیرنگ شدن و همون رنگ خود آلومینیوم هستن:

[تصویر: xm7bm2mo6707x6drxpz4h.jpg]

[تصویر: xymwwv1p1fs409ga6t8dy.jpg]

راستی لبه های جوش خورده هدرز سنگ خورد و به این صورت درومد:

[تصویر: xyho81llq33g01r11a516.jpg]

اینم از دریچه گاز 56mm که واسه AUDI بود و الان واسه این موتوره:

[تصویر: xxk6s4vwzqv58vubvxf1i.jpg]
نقل قول این ارسال در پاسخ
11-25-2013, 12:57 AM (آخرین تغییر در این ارسال: 12-01-2013 01:07 AM توسط M3HD! HB.)
ارسال: #3
RE: new project! b3 16v japan 84hp + TURBO
راستی توربویی که رو این موتور رفت GARRETT بود که واقعا معرکه بود توضیحاتش تو اون تاپیکی که لینکش رو گذاشتم هست
درواقع با 1300 اصلا لگ نداشت! منتهی تا 8psi جواب میداد تا دور 6000
متاسفانه زیر بوست 15psi بیشتر از دوبار لانچ دووم نیاورد و شفتش برید
توربویی که قراره بره روش GT25 هست و 20psi بوست!
موتور هم قرار نیست باز بشه
فقط احتمالا دیسک و صفحه نو میشه گیربکس هم سرویس میشه و دف 68 18 فابریک هم با 69 17 عوض میشه چون رینگ و لاستیک 14 55 185 زیر ماشینه...
تا اینجا یه چیزایی جا مونده اما چون مربوط به بیش از یکسال قبله یادم نمیاد
چیزی یادم بیاد حتما مینویسم
آها ماشین تا 4 ماه قبل بدون اینترکولر روشن بود دلم براش سوخت اواخر تابستون اینتر کولرم براش گذاشتم
داره یادم میاد...
سوزن هم همون قبلیا استفاده شد که اونام باید تعوض بشه واسه بوست 20psi
پمپ بنزین بوش 910 هم داره و surge tank کاستوم
دیگه چیزی یادم نیومده

اینم حتما بدردتون میخوره
استفاده کنید و لذتشو ببرید
http://dairally.net/daihard/chas/MiscCal...inject.htm
نقل قول این ارسال در پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش در انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان


ترجمه MyBB فارسی - فارسی ساز نسخه ۱.۶
قدرت گرفته از MyBB, © 2002-2017 MyBB Group.
Theme designed by Marvel (Sidebar created by Yaldaram - Yaldaram.com)
Theme Translation by Mt Edition