pedia-learning

ورود

رمز را فراموش کرده‌اید؟

عضویت

عضویت
CarXR Forum
وب سایت تخصصی و مرجع تیونینگ علمی خودرو

برای دسترسی کامل به همه بخش های انجمن، ارسال مطلب و شرکت در بحث ها، لازم است عضو انجمن شوید. جهت عضویت، لطفا اینجا کلیک کنید.

ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
هرمزگان تنها استان فاقد مجوز مسابقات موتورسواری ریس
11-13-2010, 09:14 PM (آخرین تغییر در این ارسال: 11-13-2010 09:22 PM توسط admin.)
ارسال: #1
هرمزگان تنها استان فاقد مجوز مسابقات موتورسواری ریس
صبح ساحل، ورزشی _ سال 1376 تا 1380 هفت دور در مسابقات قهرمانی اتومبیلرانی کشور به عنوان نقشه خوان حضورداشت اما قبل از آن طی سال

های 69 تا 71 عضو تیم ملی جوانان دوومیدانی بود ودرمسافت های 100 ،200و400مترسرعت قهرمان کشور بود.

درس وتحصیل ساسان اوجانی را به دانشگاه آزاد بندرعباس کشاند و هیچ چیز نتوانست او را از عشق اش که همانا سرعت بود جدا کند، بنابراین از سال 84 مسوول بخش

اتومبیلرانی استان شد واز یکسال پیش به عنوان دبیر این بخش انتخاب گردید. در این گفت و گو از زیروبم های این رشته و آنچه می بایست بدانید با این مهندس 37 ساله

صحبت کرده ایم. وظایف نقشه خوان نقشه خوان ها بایدمهارت محاسبات وتصمیم گیری سریع وبالایی داشته باشندآنان هماهنگ کردن راننده با مسیر مسابقه را انجام می 

دهند. فواصل را به راننده می گویند،اعلام خطر می کنندومیانگین سرعت وتایم کل مسابقه را اعلام می نمایند. این کار درمسابقات قهرمانی کشور توسط کلاه کاسکت

هدست دار وبی سیم انجام می شود اما دراستان این امکانات وجود ندارد زیرا هر جفت کلاه 2 میلیون تومان قیمت دارد. استفاده از کلاه کاسکت ودقت درامر نقشه خوانی

درسرعت وشتاب بالا از خطرات احتمالی جلوگیری می کند. وی ادامه داد : اولین اشتباهم درمسابقات قهرمانی کاشان باعث شد که خودروام از مسیر خارج شوداما

استفاده از رول بال و صندلی های مخصوص و رعایت مسایل ایمنی باعث شد که آسیب جدی به خودمان واردنشود. حرکات جامپ (بالا وپایین رفتن درتپه ها)خطرات فراوانی

دارد که نقشه خوان باید درمحاسباتش اشتباه نکند وگرنه به قیمت جانش تمام می شود. گفتنی است تاکنون 14 دوره آموزش نقشه خوانی رالی در هرمزگان برگزار شده

است. پیشینیه اتومبیلرانی استان قبل از سال 1384 اتومبیلرانی استان به صورت سازمان یافته فعالیت نداشت اما جلیل تاج گذاری به عنوان رئیس هیات درزمان مدیریت مولا

هویزه درتربیت بدنی این هیات را سامان داد. رالی 2روزه وقهرمانی کشور را به نام «از پارس تا فارس» میزبانی کردیم در اوایل سال 1385 با ورود واحدی بعنوان رئیس و

حسین روحی بعنوان نایب رئیس با معرفی نامه فدراسیون به این هیات،تحول خوبی دراتومبیلرانی هرمزگان انجام شد. برگزاری اولین دوره مسابقات اسلالوم پشت پارک

دولت با استقبال چشمگیری مواجه شدیم و حدود پنج هزار نفر از این مسابقات دیدن کردند و یک روز بیادماندنی را درتاریخ اتومبیلرانی رقم زدند. دوازده دوره دیگر هم این

مسابقات را دراستان برگزار کردیم. 14 دوره مسابقات رالی نیز دراستان تاکنون برگزار شده است . اما با توجه به این که قهرمان مسابقات ریس نداریم از قهرمانان خارج

ازاستان برای بالا بردن (رنکینگ) هرمزگان استفاده می کنیم. وضعیت اتومبیلرانی وموتورسواری استان درکشور براساس آخرین اعلام وضعیت فدراسیون درسال 1388

اتومبیلرانی هرمزگان در رده یازدهم رنکینگ کشور قراردارد. استان های تهران،شیرازومشهد دررده های اول تا سوم کشورجای دارند .تهران قطب اتومبیلرانی کشور

است،خوزستان دررده پنجم قرار دارد. هرمزگان درصورت رفع مشکلاتش این پتانسیل را دارد تا جزو سه استان اول کشور باشد. طی سال 87 تا 88 دوپله صعودداشته ایم و

امکان سرعت بخشیدن به این سیر صعودی وجود دارد. بهترین های اتومبیلرانی وموتورسواری هرمزگان هادی عبدلی،ابراهیم اعتمادی،میثم کریمیان،وحید محمدزاده،حسین

کوه ور مقدم وبابک رایزن جزو بهترین های اتومبیلرانی استان هستند و دررشته موتورسواری محمدشیخی درکلاس 80cc از جناح بستک درسال 1387 در رفسنجان مقام

سوم مسابقات قهرمانی کشور را کسب کردومحمدامین کریم پور،نونهال 10 ساله بندرعباسی با کسب مقام چهارم رقابت های قهرمانی کشور به تیم ملی دعوت شده

است. شرایط فعلی اتومبیلرانی دراستان هیاتی بدون اسپانسر وبا هزینه های بسیار بالا ودارای مشکلات مالی فراوان روبروست و پیست مناسب وجود ندارد. البته این

مشکلات اغلب در سراسر کشور وجود دارد وهنوز پیست مسابقات ریس در ایران وجود ندارد اما درکشورهایی نظیر مالزی،بحرین،امارات وژاپن پیست مسابقات وجود دارد.

وی معتقد است نمی توان گفت کجا مهداتومبیلرانی دنیاست زیرا اغلب کشورها رشد قابل توجهی دراین زمینه داشته اند. اوجانی هزینه های یک ماشین حرفه ای رالی را

با احتساب وسایل وامکانات موردنیاز نظیر: کمک فنر،رینگ مخصوص ،لاستیک اضافه،لباس،کلاه و امداد خودرو حدود 50 میلیون تومان درسال ذکر کرد وگفت : این هزینه از

عهده اتومبیلرانان هرمزگانی خارج است. به جز پارسیان وحاجی آباد درهمه شهرستان های استان هیات اتومبیلرانی وجود دارد ودرشهرهای بستک،جناح،قشم،رودان،خمیر

وبندرلنگه هیات ها فعال هستند وهیات های شهرستان های استان این آمادگی را دارند تا از علاقمندانی که توانایی ، پتانسیل وامکانات حضور در این رشته را دارند جذب

نمایند. تفاوت رشته های مختلف اتومبیلرانی درمسابقات رالی مسیر نامشخص است ، مسیرها آسفالت ویا خاکی خواهدبود. مسابقات دونفره برگزار می گردد ، طبق

نقشه داده ها و محاسبات مسیر پیدا می شود. درمسابقات ریس که به صورت انفرادی برگزار می شود،مهارت شخصی وسرعت ملاک است ،دریک محیط محصور ودریک

مسیر مشخص برگزار می گردد. درمسابقات اسلالوم که بیشتر مهارت های فردی یک راننده درآن نقش دارد. عبور ازمانع به صورت مارپیچ و مهارت در کنترل خودروملاک

است. مشکلات هیات اتومبیلرانی وموتور سواری اختلافات موجود در این هیات که باعث عقب افتادگی دراین رشته خواهد بودبخش موتور سواری از مهمترین مشکلات هیات

اتومبیلرانی همین است،بالابودن هزینه ها ونبود اسپانسر مالی دراین رشته،عدم هماهنگی بین موتور سوارها ،مجوز ندادن به موتور های ریس،نداشتن زیرساخت های

مناسب برای اتومبیلرانی وموتور سواری از جمله مشکلات عمده این رشته هستند. تماشاگران جای مناسبی برای دیدن مسابقات ندارند وباید از پشت فنس ودرشرایط

نامطلوبی رقابت ها را به تماشا بنشیند درحالی که حق آنها خیلی بیشتر از این است به همین دلیل با خون دل خوردن واعصاب خُرد روزگار می گذرانیم. برنامه های آینده

احداث پیست اتومبیلرانی وموتورسواری در زمینی به مساحت 30 هکتار درمسیرجاده میناب که منتظریم تربیت بدنی تخصیص اعتبار بدهد وبا مشخص کردن پیمانکار فاز اول آن

که شامل پیست موتورسواری کراس وریس است را شروع کنیم،فازهای بعد، اجرای پیست ،سکو،محوطه سازی و ... است که حدود 2 میلیارد تومان هزینه می برد که

درصورت تخصیص اعتبار 2 ساله این پیست راه اندازی می شود اما فعلاً فاز صفر آن که شامل طراحی می باشد انجام شده است ودرصورت اجرای این طرح اتومبیلرانی

وموتورسواری استان جزو سه استان برترکشور خواهدبود. برنامه استعدادیابی دردستور کار هیات وجود دارد وبا حضور انصاری درموتور سواری امیدواریم مشکلات این بخش نیز

تاحدودی مرتفع شود. بامسوولانهرمزگان تنها استانی است که برای موتور های ریس مجوز ندارد که از شورای تامین و مسوولان می خواهیم که این مشکل را برطرف کنند

وبا درنظرگرفتن یک پیست مناسب شرایطی ایجاب کنند تا به یک مرکزیت وثبات برسیم ودرپایان از مسوولان ورزشی استان و هیات اتومبیلرانی وموتورسواری استان طی

دوره های مختلف تشکروقدردانی می کنیم.

منبع : صبح ساحل
نقل قول این ارسال در پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش در انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان


ترجمه MyBB فارسی - فارسی ساز نسخه ۱.۶
قدرت گرفته از MyBB, © 2002-2017 MyBB Group.
Theme designed by Marvel (Sidebar created by Yaldaram - Yaldaram.com)
Theme Translation by Mt Edition